تحویل محموله ی مشتریان به مقصد فقط قسمتی از کار ماست و آداک مارین همیشه از رسیدن محموله در همان شرایطی که ارسال می شود اطمینان خاطر حاصل می نماید. هر محموله که توسط آداک مارین بسته بندی صادراتی می شود به بالاترین سطح مراقبت و احترام حمل می گردد توانایی های بسته بندی ما از مهمترین خدمات می باشد مشتریان ما می توانند از اینکه محموله هایشان تحت بالاترین سطح امنیت و حساسیت به مقصد میرسند اطمینان کامل داشته باشند. این امنیت یکی دیگر از موضوعات مهمی است که توسط آداک مارین و به وسیله ی بیمه کردن محموله ها انجام می گیرد شرکت ما دارای ارتباطات محکمی با بیمه ها و گمرک ها می باشد. این قرارداد ها به ما امکان پیشنهاد بیمه و خدمات بهینه به مشتریان را می دهد خدماتی نظیر بیمه نظافت، شست وشو تعمیر کانتینر های ۲۰فوت و ۴۰فوت نیز از گزینه های مطروحه توسط آداک مارین میباشد.
حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهمترین وظایف بستهبندی است.
اطلاعرسانی – اطلاعاتی مانند نحوه انبارش و استفاده از محصول، ترابری، چگونگی حذف یا نابود کردن بستهها یا محصولات؛ بر روی بستهها چاپ شده یا توسط برچسب آنها چسبیده میشوند. تمامی محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی بستهبندی باید با استانداردهای معتبر بینالمللی مطابقت داشته و در برخی موارد با قوانین بینالمللی یا منطقهای یا انجمنی مانند FDA , IMDG code مطابقت داشته باشند.
- ایمنی – بستهبندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بستهها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر میتوانند در کاهش آسیب و همچنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند.
- بستهها میتوانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند: ساختمان بعضی از بستهها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از بازشدن و دستبرد میباشند. بستهها همچنین میتوانند شامل ابزارهایی مانند بستههای زنگدار یا برچسبهای RFID باشند.
سهولت – بستهها باید ویژگیهایی را به همراه داشته باشند که باعث سهولت در توزیع، جابه جایی، نمایش، باز و بسته نمودن دوباره، فروش، و استفاده ی مجدد از آن گردند.
بستهبندی به سیستم های هماهنگی اطلاق میشود که هدف از آن آمادهسازی کالا جهت حمل و نقل، توزیع، انبارش، فروش و مصرف باشد. بستهبندی یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری است که در بنیادیترین شکل خود، کارکردهای محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاعرسانی و فروش را شامل میشود. بستهبندی نوعی عملکرد خدماتی است که به خودیخود نمیتواند وجود داشته باشد زیرا به یک کالا نیازمند است. اگر کالایی وجود نداشته باشد بستهبندی نیز وجود نخواهد داشت.
عوامل مؤثر بر بستهبندی:
- کیفیت مناسب
- سازگاری بسته با محصول
- الزامات شرایط محیطی (خصوصاً از لحاظ ایمنی)
- سازگاری با طبیعت و محیط زیست
محافظت و نگهداری در برابر
- آسیبهای مکانیکی
- در طول توزیع
- در طول انبارش
انواع بستهبندی
بستهها انواع متفاوت دارند. برای مثال یک بسته انتقالی یا بسته توزیعی، نوعی از بستهبندی است که برای حمل در کشتی و جابهجایی در فروشگاه استفاده میشود. بعضی از مواقع بستهها را بر اساس لایه موجود و عملکرد به دستههای اولیه، ثانویه و… تقسیم میکنند.
- بستهبندی اولیه – معمولاً کوچکترین واحد توزیع یا بکارگیری است و اولین لایه در برگیرنده محصول است که در تماس مستقیم با محصول میباشد و آن را در بر میگیرد
- بستهبندی ثانویه – بیرون از بستهبندی اولیه است – میتواند برای گروهبندی کردن بستههای اولیه باشد.
- بستهبندی سوم – برای حمل در کشتی و توزیع عمده بکار گرفته میشود.